V polovině září proběhla konference Webflow Conf 2025, kde byly představeny nové nástroje, které posouvají možnosti spolupráce a kreativity při no-code tvorbě webů zase o krok dál.
Novinky nejsou zajímavé jen pro designéry a vývojáře – řada z nich se dotkne i zadavatelů hlavně proto, že zjednoduší kreativní a kolaborativní práci a vytvoří tak další prostor pro zvyšování efektivity webových stránek.
Co využijeme už letos
Dostaneme do rukou nástroje, které zlepší každodenní práci designérů/vývojářů a posílí spolupráci napříč týmy.
AI asistent
Ještě do konce roku se všichni uživatelé Webflow dostanou k AI asistentovi přímo v Designer prostředí. Asistent by měl zvládnout z textových zadání nebo i ručně nakresleného wireframu připravit celé sekce webu, přidat interakce nebo vytvořit nové styly. Protože pracuje přímo ve Webflow, měl by rozumět kontextu projektu lépe než externí AI nástroje.
Spolupráce v reálném čase
Na běžných Webflow projektech doteď nemohli pracovat dva vývojáři zároveň, což limitovalo středně velké marketingové týmy našich klientů. Funkci real-time collaboration jsme zatím otestovali v beta verzi a vidíme v ní zásadní milník. Od konce roku budou mít týmy možnost pracovat na stejné stránce současně a hned vidět změny kolegů. Konec čekání než někdo „dodělá svou část“.
Další skvělou novinkou jsou i comment-only links – odkazy umožňující komentovat testovací verzi webu. Zpětnou vazbu tedy snadno získáte i od klientů bez Webflow účtu. My přesto budeme ke sbírání feedbacku dál používat samostatný nástroj MarkUp, protože do něj můžeme nahrát jakýkoliv web (nemusí být náš a nemusí být na Webflow).
AI SEO a AEO
[.c-tipboxlight]AEO – Answer (nebo Agentic) Engine Optimization – je termín označující optimalizaci webových stránek pro umělou inteligenci.[.c-tipboxlight]
Nově vám umělá inteligence na základě obsahu stránky navrhne meta titulky, popisky k obrázkům nebo schema markup. Navíc dokáže upravovat často kladené otázky v CMS tak, aby odpovídaly na dotazy uživatelů i chatbotů. Podle Webflow může návštěvnost z AI vyhledávání vykazovat až 6× vyšší konverzní poměr (např. v Ahrefs zaznamenali dokonce 23násobek) oproti návštěvnosti z vyhledávačů.
Jak dobře je váš web optimalizovaný pro umělou inteligenci si můžete otestovat přímo na Webflow, kde získáte i pár tipů na zlepšení.
Aktualizace GSAP interakcí
Loňská integrace platformy GSAP do Webflow nám usnadnila práci s interakcemi a animacemi především díky nové horizontální timeline. Teď je animační rozhraní vylepšené ještě o:
- kontrolu zobrazení na breakpointech (nastavíte si, na jakých velikostech displeje se budou zobrazovat jednotlivé animace),
- výběr stránek, kde se interakce načte,
- lepší přístupnost (interakce respektují nastavení prohlížeče).
Ke konci roku by měla být dostupná i integrace pro Lottie animace.
Webflow Analyze
Tento cenově dostupný plug-in (od 9 $ měsíčně) po aktualizaci přináší detailní pohled na to, jak se lidé chovají na stránkách (heatmapy) a které prvky stránek přitahují největší pozornost (click activity).
Potěšil nás také rozšířený goal reporting – tedy sledování a vyhodnocování cílů s možností porovnávat, jak se jejich plnění mění v čase. Snadno zjistíte, které stránky nebo zdroje návštěvnosti mají na výsledky největší vliv. AI návštěvnost z ChatGPT, Claude nebo Perplexity bude mít vlastní kategorii, takže získáte jasnější představu o přínosu těchto kanálů.
Webflow Optimize
Nejnovější verze tohoto nástroje (za který zaplatíte minimálně 299 $ měsíčně) vám usnadní experimentování a testování. Umělá inteligence automaticky připraví varianty prvků (např. nadpisů nebo CTA tlačítek) pro A/B testování a vítěznou verzi můžete nasadit na web jediným kliknutím.
Webflow Optimize je nově dostupný i pro weby mimo Webflow a propojený s Webflow Analyze, takže výsledky testů můžete sledovat v kontextu obchodních cílů a zdrojů návštěvnosti – včetně nového přehledu o AI návštěvnosti.
Formuláře
Už koncem roku bude možné nastavovat notifikace samostatně pro každý formulář (a ne jen plošně pro celý web), což oceníte, pokud máte rozsáhlejší projekty s různými typy formulářů. Přibude také speciální složka pro zachycené spamy, odkud půjde falešné či omylem vyfiltrované zprávy snadno obnovit.
Next-gen CMS
Webflow představilo kompletně přepracovanou architekturu CMS s novým API, která rozšiřuje možnosti práce s obsahem a postará se o spolehlivější publikování.
Všichni uživatelé mohou koncem roku 2025 využít až 40 kolekcí (2× více než doteď), 10 vnořených kolekcí na stránku (5× více), 100 položek na vnořenou položku (10× více) a odemknout víceúrovňové vnořování až do tří vrstev.
Na co se můžeme těšit v novém roce
Generování webových aplikací pomocí AI
Začátkem roku 2026 by mělo být možné přímo ve Webflow vytvořit celé webové aplikace – od dashboardů přes kalkulačky až po rezervační systémy – jen pomocí textových promptů.
Aplikace poběží přímo na Webflow Cloudu a budou navázané na design systém i CMS projektu. Výhodou je, že oproti externím generátorům jako je Lovable nebo Macaly byste nemuseli řešit dodatečný hosting nebo nejednotný vizuální styl.
Další příjemné novinky
Partnerství s Cloudflare
Všechny Webflow weby běží nově přes globální síť Cloudflare, která je rychlejší a bezpečnější.
Code Components
Přímo do Webflow teď můžete přidávat React komponenty a váš tým je může upravovat přes předem definované vlastnosti a varianty. (V příštím roce přibude i možnost vytvářet komponenty pomocí AI asistenta.)
Component Canvas
Místo, kde najdete přehled všech komponentů a jejich variant použitých napříč vaším webem bude dostupné už koncem roku 2025.
Komunita a Marketplace
Vznikne nová domovská stránka pro komunitu, která má sloužit jako centrální místo pro inspiraci, sdílení zkušeností a propojení tvůrců.
Velkou změnou pro autory šablon je snížení provize Webflow na 5 % a možnost prodávat svou práci i mimo oficiální Webflow Marketplace.
Aktualizacemi prochází i Webflow University, která nabídne nové kurzy a přehlednější strukturu. The Webflow Way už teď nabízí nové, skvěle strukturované, edukační materiály. Změnami má projít i program Global Leaders.
Závěr
Webflow se snaží posunout od klasického „website builderu“ k všestrannější platformě využívající umělou inteligenci, kolaborativní prvky a vlastní výkonnostní nástroje. Blíží se tak k ekosystému, kde mohou na jednom místě společně pracovat designéři, vývojáři i marketéři – od prvního návrhu až po vyhodnocení výsledků.
Nám, jako každý rok, Webflow odstranilo další bariéry, které by brzdily efektivní a kolaborativní tvorbu webových stránek s našimi klienty.